ایل بختیاری از جمله ایلات اصیل ایرانی با فرهنگی ریشه دار و دیرینه است. غالب میراث فرهنگی این ایل به صورت شفاهی است که تاریخ، نحوە ی نگاه مردم به عواطف و احساسات این ایل رانمایان می کند. از آنجا که دسترسی به ادبیات عامیانۀ بختیاری، کمتر به شکل مکتوب وجود داشتهّ است. با ارتباط ، ایل بختیاری با جامعه شهری و شکل گیری مدارس نوین اشعار به صورت مکتوب درآمدند. لذا برای تاثیر این اشعار در فرهنگ عامه و علاقه مندی جامعه نسبت به آنها ابتدا باید زندگی و زمانه ی شاعران مورد کنکاش قرار گیرد.این پژوهش با روش توصیفی-تحلیلی چگونگی زندگی داراب رییسی وگرایش ایشان به شعر پرداخته است ؟یافته های این پژوهش نشان می دهد که ارتباط با جامعه شهری وایجاد مدارس نوین در ایل بختیاری و ارتباط با فرهنگ ها و جوامع دیگر، در نگرش و مکتوب شدن اشعار موثربوده است.و ایشان با توجه به این که در یک خانئاده عشایر رشد و نمو کرد به شعر گرایش پیدا کرد
موسایی, حاتم و نصیری, ولی الله . (1403). چگونگی گرایش داراب رئیسی به شعر بختیاری. پژوهشنامه بختیــــــاریشناسی و اقوام ایرانی, 2(2), -. doi: 10.22034/bsriit.2024.14876.1039
MLA
موسایی, حاتم , و نصیری, ولی الله . "چگونگی گرایش داراب رئیسی به شعر بختیاری", پژوهشنامه بختیــــــاریشناسی و اقوام ایرانی, 2, 2, 1403, -. doi: 10.22034/bsriit.2024.14876.1039
HARVARD
موسایی, حاتم, نصیری, ولی الله. (1403). 'چگونگی گرایش داراب رئیسی به شعر بختیاری', پژوهشنامه بختیــــــاریشناسی و اقوام ایرانی, 2(2), pp. -. doi: 10.22034/bsriit.2024.14876.1039
CHICAGO
حاتم موسایی و ولی الله نصیری, "چگونگی گرایش داراب رئیسی به شعر بختیاری," پژوهشنامه بختیــــــاریشناسی و اقوام ایرانی, 2 2 (1403): -, doi: 10.22034/bsriit.2024.14876.1039
VANCOUVER
موسایی, حاتم, نصیری, ولی الله. چگونگی گرایش داراب رئیسی به شعر بختیاری. پژوهشنامه بختیــــــاریشناسی و اقوام ایرانی, 1403; 2(2): -. doi: 10.22034/bsriit.2024.14876.1039